Rocky Mountains Tour 2017.reismee.nl

Dag 4 : Denver

Na de uitputtingsslag van gisteren, zijn we er "vroeg" ingekropen. Half negen (mountain time) half vijf thuis.Vanmorgen waren we weer fit en monter voor een dagje stappen door Denver. Bij aankomst hadden we de uren van het shuttle busje gekregen, maar we weten ondertussen dat dit geen referentie is voor de afstand. Amerikanen lopen niet graag.

Eerst ging het via 16th street richting Union station en het historische stadsdeel. 16 th street is zowat de winkelstraat. Hier zaten op elke hoek politieagenten op hun Harleys. Onderweg nog op een Hard Rock Café gestoten . Sticks !!! Vervolgens via parken en historische gebouwen, naar het Molly Brown museum ( de dame uit de film Titanic).

In de late namiddag zijn we nog naar Cheesman park en de botanische tuin gestapt. In het terugkomen gingen we al een stap opzij voor een fietser die op het voetpadreed. Voor we het goed en wel doorhadden , vloog er een agent op fiets voor mij door, en sneed hem de pas af, onmiddellijk gevolgd door een tweede die achter hem stond. "To day, i'm gonetalk to you Aboutriding your bike on the sidewalk !" , in tegenstelling tot bij ons lachen ze er hier niet mee.

Denver is een stad van uitersten. Het ene moment liepen wedoor een mooie buurt, en dan zaten we plots in straten waar we zelfs overdag niet echt gerust waren. Overal ligt er wel eentje in de goot of staat er iemand met een bordje te bedelen. Hier en daar een fikse scheldpartij . Chicago heeft een slechte naam, maar het onveilige gevoel van Denver, hebben we daar nooit gehad.

Morgen stomen we verder naar Estes Park (Rocky Mountains)

Dag 3 : Denver

Vandaag was het wikken en wegen. Onze vlucht naar Denver was om 10hr16. We moesten al vroeg weg om tijdig op O' Hare te geraken. Rush hour begint rond 6hr30. Zo'n beetje te vergelijken met een ochtendritje naar Brussel, maar een "ietsje" groter. De nacht was dus weer erg kort.

Het was een dagje met nieuwigheden, aangename en minder aangename verrassingen . Die verhalen houden we voor nadien tussen pot en pint ;-). We waren in alle geval stikop toen we in ons volgende verblijf toekwamen.

Om op adem te komen, hebben we nog een kleine wandeling gemaakt, gevolgd door een stevige frisse pint. Foto's zijn er vandaag dus niet.

Dag 2 : Chicago - South loop

Na een nachtje slaap in stuk en brok, zijn we er vanmorgen echt aan begonnen. Stevig "typical American breakfest" naar binnen, en daarna op stap onder een stralende zon. Eerst naar Millenium park met het Prizker music pavilioen, de tegenhanger van de Hollywood Bowl. Daarna wat spiegelen in de enormblinkende Bean. Vandaar ging het naar Grant park met zijn Buckingham Fountain,en via de "kustlijn" van Lake Michigan terug naar start. Chicago heeftveel parken en groene plekjes waar het leuk is om gewoon even te gaan zitten. Ook vandaag waren we weer verbaasd over de verscheidenheid en het uitzicht van de gebouwen. Ze kennen er iets van.

Vervolgens zijn we echt het centrum ingetrokken, kris kras door het oude stadsdeel onder de Loop, de verhoogde spoorweg zoals je die in de films ziet. Hoewel het druk is heb je echt niet het beklemmende gevoel dat je in grootsteden wel eens hebt. In de kleinere straten zie je nog heel veel gebouwen met brandtrappen. Via de riverwalk zijn we terug richting Navy Pier gewandeld. Onderweg een pic nicje langs het water.

Ondertussen hebben we net zoals gisteren, de zon geruild voor de regen.

Morgen weer vroeg uit de veren voor onze vlucht naar Denver. Wie ooit de plas oversteekt,Chicago is zeker een aanrader.

PS : gisteren waren we toch even trotse Belgentoen de gids wist te vertellen, dat één gebouw enkel gebouwd kon worden dankzij het sterkste staal, Belgium steel !!!

Dag 1 : Chicago

Na een superlange dag, ondertussen al bijna 24 uur wakker, toch nog even een update geven.

Op Zaventem was de controle super. Ik win nooit op een loterij, maar vandaag werd ik er uit gepikt voor een drugstest. Ondertussen zag ik Arlette haar handbagage ook al van richting veranderen. Pepperspray of deodorant, het verschil is blijkbaar klein. Dat we in de states een examen krijgen wisten we , maar zelfs hier was het bij de check-in al een ingangstest.

Vandaag is ook gebleken dat klein zijn ook zo zijn voordeel heeft. De beenruimte bij united is zo krap dat zelfs wij er nog juist in konden. Amaai als ge wat groter zijt.

Uiteindelijk zijn we rond 14 uur hier aan onze tour begonnen. Eerst een architectural boottocht met gids op de Chicago river. Dat bleek de beste manier om alle gebouwen van de stad te bekijken. Vervolgens met de beentjes de Hancock tower, mangnificent mile ed nog bekeken. Morgen doen we het oude stadsdeel , een beetje aangepast na lokale tips.

Rocky Mountains 2017

Hallo Familie en vrienden, welkom op onze reislog!

Zoals de meesten al weten trekken we er weer enkele weken op uit. Het roadbook is klaar, het aftellen is begonnen.

Deze keer starten we in Chicago. Na 2 dagen vliegen we door naar Denver.
Na de steden wordt het tijd voor de natuur, en gaan we met de huurauto verder naar het Rocky Mountain National park. Van daaruit gaat het richting Cheyenne en vervolgens via het Crazy Horse Memorial, naar Keystone. Hier blijven we drie dagen en willen we Mount Rushmore, Custer State Park, Badlands National park, Minuteman Missile Historic Site en het dorpje Wall bezoeken.
Vervolgens gaat het via Devils Tower National monument (filmlocatie Close encounters ) , Buffalo en Cody naar Yellowstone National park. Ook hier blijven we drie dagen plakken. Nog te weinig , maar keuzes moeten gemaakt... Na deze topper gaat het via Grand Teton National park naar Jackson en Salt Lake City.
Om af te sluiten vliegen we na een overnachting op het vliegtuig, richting New York City, waar we nog 4 dagen gaan wennen aan het "drukke stadsleven" alvorens terug te keren naar ons boerengat Stokrooie   .

We zien jullie graag terug op onze reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!