Rocky Mountains Tour 2017.reismee.nl

Dag 19 : New York

Gisteren lagen we al om 20 Hr in bed. De klok rond geslapen en de batterijen waren weer geladen. Na een stevig ontbijt en weer goedgezind,zijn we er vandaag terug ingevlogen.

We hebben voor de eerste keer een hop on - hop off genomen. Halfweg zijn we er aan devroegere Twin Towers afgestapt, en heeft de benenwagen de rest van de dag het werk moeten doen. Waar ooit de towers stonden zijn twee zwarte "putten" met muren van water. De namen van alle slachtoffers, rondom de put, en een rode roos bij elke jarige (vandaag 2).

Vervolgens hebben we heel Downtown afgestapt via Battery park en Wall street, naar Brooklyn bridge. Ook New York heeft zijn groene plekjes.

Om 16 hr hadden we afspraak met een Nederlandstalige stadsgids. Samen met een ander gezin ging het door de districten SOHO, NOHO, Nolita, little italy en China town, op plaatsen die je zo niet opzoekt. Een heel leuke ervaring, ook omdat de Italianen juist deze week vieringen hebben.

Als toemaatje bracht hij ons naar de rechtbank, waar we een zitting snelrecht konden volgen. Daar lachen ze er niet mee. Op amper 15' was de zaak geklonken en had de dader 6 maanden overheidshotel aan zijn broek.

Het wasondertussen al 19 uur en we moesten nog een 50 tal straten terug Noord om "thuis" te geraken. Tegen dat we er waren, wasde Empire State building al verlicht (in de Italiaanse kleuren), en deden de ogen pijn van de megagrote beeldschermen op Time square. Als Sinatra zong : "... the City that never sleeps.." , wel het moet zoiets zijn.

Foto's kunnen we weer niet posten. We zitten in een hotel van de Trump keten. Peperduur en daar is alles mee gezegd :-(