Rocky Mountains Tour 2017.reismee.nl

Dag 16 : Salt Lake City

Vandaag hebben we de laatste zware rit gedaan. Er lagen 468 kilometertjes voor onze neus richting Salt Lake City. Via highway US-26 gingen we door het gebergte richting Westen. Eens dat achter ons lag zaten we terug in open terrein, en ging het via US-89 South constant bergaf. Het landschap was nu veel groener en heel gevarieerd, hetgeen de rit veel aangenamer maakte dan de rit naar Keystone. Vermits er geen haast was, hielden we regelmatig een stopje voor een "potje" koffie en.... heel relax.

De laatste 30 km voor Salt Lake City werd heteen hel. Constant bergaf aan 7 % en verkeer dat over 4 rijvlakken langs ons doorraasde.Alsof dat nog niet genoeg was, hield de GPS op een cruciaal moment lekker zijn klep, juist op een knooppunt waar 3 interstates samenkwamen. Het moeten zowat 12 rijvakken geweest zijn die samenkwamen en weer splitsten.Om hoorndol van te worden. Met klamme handjes zijn we rond15hr30 toegekomen.

Over Salt Lake City zelf kunnen we kort zijn. Een megagrotestad, punt. Het Tabernakel en zijn park waren mooi en indrukwekkend, maar als het niet was dat we ons karretje hier weer moeten binnenleveren om terug te vliegen, dan stak ik er geen tijd in.

Groot pluspunt ! Zoals steeds na het inchecken, test van het netwerk. Wel, hier hebben we het beste internet ooit gehad. In New York gaan ze straf moeten zijn om dit te kloppen ;-)