Rocky Mountains Tour 2017.reismee.nl

Dag 4 : Denver

Na de uitputtingsslag van gisteren, zijn we er "vroeg" ingekropen. Half negen (mountain time) half vijf thuis.Vanmorgen waren we weer fit en monter voor een dagje stappen door Denver. Bij aankomst hadden we de uren van het shuttle busje gekregen, maar we weten ondertussen dat dit geen referentie is voor de afstand. Amerikanen lopen niet graag.

Eerst ging het via 16th street richting Union station en het historische stadsdeel. 16 th street is zowat de winkelstraat. Hier zaten op elke hoek politieagenten op hun Harleys. Onderweg nog op een Hard Rock Café gestoten . Sticks !!! Vervolgens via parken en historische gebouwen, naar het Molly Brown museum ( de dame uit de film Titanic).

In de late namiddag zijn we nog naar Cheesman park en de botanische tuin gestapt. In het terugkomen gingen we al een stap opzij voor een fietser die op het voetpadreed. Voor we het goed en wel doorhadden , vloog er een agent op fiets voor mij door, en sneed hem de pas af, onmiddellijk gevolgd door een tweede die achter hem stond. "To day, i'm gonetalk to you Aboutriding your bike on the sidewalk !" , in tegenstelling tot bij ons lachen ze er hier niet mee.

Denver is een stad van uitersten. Het ene moment liepen wedoor een mooie buurt, en dan zaten we plots in straten waar we zelfs overdag niet echt gerust waren. Overal ligt er wel eentje in de goot of staat er iemand met een bordje te bedelen. Hier en daar een fikse scheldpartij . Chicago heeft een slechte naam, maar het onveilige gevoel van Denver, hebben we daar nooit gehad.

Morgen stomen we verder naar Estes Park (Rocky Mountains)