Rocky Mountains Tour 2017.reismee.nl

Dag 2 : Chicago - South loop

Na een nachtje slaap in stuk en brok, zijn we er vanmorgen echt aan begonnen. Stevig "typical American breakfest" naar binnen, en daarna op stap onder een stralende zon. Eerst naar Millenium park met het Prizker music pavilioen, de tegenhanger van de Hollywood Bowl. Daarna wat spiegelen in de enormblinkende Bean. Vandaar ging het naar Grant park met zijn Buckingham Fountain,en via de "kustlijn" van Lake Michigan terug naar start. Chicago heeftveel parken en groene plekjes waar het leuk is om gewoon even te gaan zitten. Ook vandaag waren we weer verbaasd over de verscheidenheid en het uitzicht van de gebouwen. Ze kennen er iets van.

Vervolgens zijn we echt het centrum ingetrokken, kris kras door het oude stadsdeel onder de Loop, de verhoogde spoorweg zoals je die in de films ziet. Hoewel het druk is heb je echt niet het beklemmende gevoel dat je in grootsteden wel eens hebt. In de kleinere straten zie je nog heel veel gebouwen met brandtrappen. Via de riverwalk zijn we terug richting Navy Pier gewandeld. Onderweg een pic nicje langs het water.

Ondertussen hebben we net zoals gisteren, de zon geruild voor de regen.

Morgen weer vroeg uit de veren voor onze vlucht naar Denver. Wie ooit de plas oversteekt,Chicago is zeker een aanrader.

PS : gisteren waren we toch even trotse Belgentoen de gids wist te vertellen, dat één gebouw enkel gebouwd kon worden dankzij het sterkste staal, Belgium steel !!!

Nico

En alweer de klok een uurtje verzetten zeker ?

Danny

Ja Nico , mountain time . Weer aanpassen en ik ben al zo'n goede slaper...