Rocky Mountains Tour 2017.reismee.nl

Dag 17 : Salt Lake City

Vandaag is een iet wat rare dag. We vertrekken naar de Big Apple met een overnachting op het vliegtuig.

Voormiddag zijn we nog wat door downtown SLC gaan wandelen, kwestie van de tijd om te krijgen. Veel is er niet te zien, maar het zonnetje stond weer te blinken, dus binnen zitten was geen optie.

Namiddag ons karretje binnengeleverd. We hebben in totaal 2743 km afgelegd. Nadien is het wachten begonnen .

Zoals we al meer ervaren hebben, Amerikanen spreken je spontaan aan en een gesprek begint.

Zo wist de goed gezette Amerikaansemete vertellen dat tussen 15 en 18 hr de wegen naar SLC een echte hel zijn. Je moet hier opgegroeid zijn om je op dat uur comfortabel te voelen op de weg. Now, dat weten we dan ook weer. Mijn klamme handjes gisteren waren dus niet helemaal onterecht. Gelukkig gaat de tijd snel vooruit metdergelijke gesprekken. Haar zoon was een echte Trump fan. Opletten met je woorden :-)

Ook vandaag heb ik weer gewonnen. Ik moest weer aan de kant. Random check sir ! Rugzak open en iPad en iPhone laten testen op drugs. De rest moest ie niet.

Door airco problemen van onze "sigaar" zijn we in Denver met 20 minuten vertraging vertrokken. Voor ons niet gelaten. Wij hadden tijd, maar verschillende "locals" moesten na de landing in Denver wel sprinten om hun aansluiting te halen.

We hebben in onze wachttijd wel wat afgelachen om de eigenaardigheden van de GPS. Hij neemt alles nogal letterlijk. De eerste keer keken we dan ook verbaasd toen hij zei " sla links af naar Broadway dokter" euh.. Broadway Drv ? Of heel letterlijk 47 "T" "H" straat ipv 47th street.

Nog even en we kunnen boarden voor onze nachtelijke vlucht. Opstijgen om 23hr35 ! Hopelijk valt er toch nog iets te slapen....

Danny en Hilde

Nog veel succes met jullie laatste hoofdstuk van de reis.