Rocky Mountains Tour 2017.reismee.nl

Dag 14 : Yellowstone

Vandaag verhuizen we naar de Old Faithfull Inn, het Zuidelijk deel van het park. We beginnen in Madison om uiteindelijk te stoppen in onze volgende slaapplaats. Dit deel is het echte Geyser gedeelte.

We hebben ze allemaal gedaan. Te beginnen met Firehole canyon, vervolgens naar Lower Geyser basin, Midway Geyser Basin, Biscuit Geyser basin, Black Sand Basin, om te eindigen in het Upper Geyser Basin.

Parkeren op Het eerste plekje ging nog vlot, maar tegen dat we daar vertrokken was het op de volgende plaatsen behoorlijk schuiven. Ongelooflijk hoe gedisciplineerd ze hier zijn. Iedereen wacht in de rij tot de volgende parkeerplaats vrijkomt. Thuis waren ze al toeterendlangs u af gevlogen.

Het viel ons ook op dat hier veel meer rangers aanwezig waren. Een ranger wist ons te vertellen dat het water van Norris basin zo zuur is, dat jeer niet levend uit komt als je er in valt. En niet te geloven, het gebeurt. Juli en augustus zijn blijkbaar zo druk dat je slechts een 3 tal plaatsen kan aandoen. We waren hier op het juiste moment.

Alles was even indrukwekkend. We hebben veel kokende plassen, pruttelende en grommende Geysersgezien, in alle mogelijke geuren en kleuren. Foto's uitkiezen zal erg worden.

Het moment suprème was echter het Grand Prismatic Spring. Eerst waren we ontgoocheld omdat er veel stoom hing, en het niet tot zijn recht kwam vanop het plateau. Later ontdekten we een trail van ongeveer 4 km die ons boven op een uitkijk bracht. Dit was de max en de inspanning waard.

De dag hebben we afgesloten met Old Faithfull, maar hij had er geen zin in. Buiten wat stoom niks te zien. Het was vermoeiend maar geweldig. Misschien morgen meer geluk voor we vertrekken