Rocky Mountains Tour 2017.reismee.nl

Dag 12 : Yellowstone

Vanmorgen zijn we via de scenic way Yellowstone binnengereden. Tussen de ingang en Lake village, ging het plots weer aardig omhoog naar 2800 m. Eenmaal over de pas passeerden we het meer en zagen we de eerste sulferdampen op de oevers.

In het Visitor Center hebben we ons voorzien van alle mogelijke kaarten, en kregen we van een ranger een degelijke uitleg, wat te doen bij contact met beren.

Vervolgens hebben we het stuk tussen Lake village en Canyon village bezocht. In dit deel hebben weMud volcano en Sulphur Caldron gewandeld. Het is een aaneenschakeling van pruttelende modderpoelen, kokende vijvers, stoomputten en een zure vijver. Overal staan waarschuwingsborden dat je op het pad moet blijven. De zuurtegraad van het water is net iets minder dan batterijzuur, en de grond is onstabiel waardoor je plots in een kokende put kan zakkken.

Vandaar ging het naar de Yellowstone Canyon en de Lower Falls. Via enkele trails had je een geweldig zicht, en konden we zelfs tot bij de waterval komen. Op die hoogte was het wel puffen om terug naar boven te wandelen.

Na het avondeten werden we voor de eerste keer getrakteerd op een korte regenbui en de eerste herten.

Jullie hadden het waarschijnlijk al door. Yellowstone = geen internet, gsm.

We hadden gisteren nog tips gekregen van een ouder koppel dat al voor de 14e keer hier was. Als je dieren ziet, stop en neem onmiddellijk je kaart alsof je de weg zoekt. Anders stoppen de anderen ook en loopt het wild weer weg. :-)