Rocky Mountains Tour 2017.reismee.nl

Dag 11 : Cody

Het internet in Buffalo was zo goed, dat we de dag begonnen zijn met een korte FaceTime sessie met het thuisfront. Na ons zelfgemaakt ontbijt, on the road again. Vandaag 270 km korter bij het hoogtepunt, Yellowstone.

Het zicht onderweg was prachtig en omdat beelden meer zeggen hebben we enkele video's gepost (met vuile ruit).

Er waren enkelewegenwerken waardoor slechts één rijstrook vrij was. Thuis nooit gezien, maar hier zetten ze een pilot car op kop. Die neemt je mee tot de man met het bordje "stop" of "slow", aan de andere kant van de werken. Aan wegenwerken is de snelheid 30 km/hr en geen meter meer. Op die trajecten worden boetes gewoon verdubbeld.

Rond de middag waren we in Cody en zijn we naar het Buffalo Bill center getrokken. Dit was zo groot dat we er heel de namiddag hebben rondgelopen . Netjes opgedeeld in 5 verschillende delen. Het leven van de indianen, Buffalo Bill (William F Cody ) van de wieg tot het graf, het wapenmuseum en tot slot het natuur gedeelte met veel uitleg over Yellowstone en zijn bewoners. Het deel Art museum met schilderijen en dergelijke hebben we gelaten voor wat het was.

Voor de statistiekjes. We hebben op dit ogenblik 1755 km gereden, 188 Ltr benzine er door gedraaid voor een gunsttarief van omgerekend +- 58 eurocent / Ltr

Claes annick

Hoi, alles Ok met jullie?

Danny Clabots

Hey Annick, alles is dik inorde. We hebben pas sinds gisteren terug verbinding met de buitenwereld na 3 dagen Yellowstone .