Rocky Mountains Tour 2017.reismee.nl

Dag 10 : Buffalo

Na onze dagelijkse tas slappe koffie (lijkt op donkere thee), zijn we vertrokken naar Buffalo.

Vandaag was er +- 420 km te rijden. Met halfweg eenbezoek aan Devils Tower, was de rit netjes verdeeld. Tussendoor nog een stop om te tanken en de tijd nodig omeen echte koffie volgensAmerikaans formaat te drinken. De rit was dus goed te doen.

Hoewel DevilsTower maar een eigenaardige rots is, hebben we er toch bijna 2 uur doorgebracht. Eerst een trail gelopen rond de voet van de rots. Op één zijde waren ze volop aan het klimmen.

Vanmorgen bij de start was het nog fris, maar in de loop van de voormiddag was de zon er door, en hadden we een heerlijke 27°. We hebben dan ook gretig gebruik gemaakt van de mooie picnic plaats in het park.

Nadien nog even gestopt in prairiedog town, een terreinin het park waar het krioelt van die beestjes.

Bij aankomst in Buffalo hebben we nog een wandeling door het historischstadsdeelgemaakt. De uitbaatster van het motel gaat er prat op dat ze supersnel internet heeft. Op een wip was al het gesukkel voor de BLog van Keystone opgelost, en hebben we het een en ander kunnen posten.

Wat ons opvalt. Men kan bij ons wel lelijk doen over Amerika en het milieu, maar wij zien hier geen afval langs de weg. Ze sorteren en gooienafval in de vuilbak. Erstaan zware boetes op "storten", Rustplaatsen zijn voorzien van VOLLEDIGpassieve sanitaire gebouwen metzonneboilers, zonnepanelen en biomassa. In de steden veel hybrides.....Buiten hun benzine slurpende bakken zijn ze wel degelijk bezig met milieu...