Rocky Mountains Tour 2017.reismee.nl

Dag 9 : Keystone

Vandaag zijn we opgestaan met een stralende zon. Het voordeel van je eigen roadbook maken, is dat je het aanpast zoals je wil. Custer State park is ons gisteren zeer goed bevallen en vermits onze pas nog geldig was, hebben we onze plannen aangepast. In plaats van 4 uur in de auto te zitten, hebben we de rugzak gevuld en zijn we een stevige trail gaan wandelen in het park.

Het startpunt lag achter Sylvan Lake. Na een matige klim over rotspartijen, ging het bergaf de bossen in. Er wordt al eens lachend gezegd : "What Goes up, must come down". Het omgekeerde is ook waar. Het laatste stuk liep over de rotsen omhoog, en was op sommige stukken zo steil dat er extra grepen stonden om je vast te houden. Het uitzicht was al die moeite waard. Zonder treuzelen, hebben we dik 2 1/2uur gedaan over amper 6 km !

Na onze pic nic, zijn we eventjes 40 km verderopgaan shoppen. Niet dat wein de auto willenzitten, maar alles ligt nu eenmaal wat verder van elkaar ;-) We willen morgen geen tijd verliezen met tanken en winkelen, want er staat weer een lange ritrichting Buffalo (via Devils Tower) op het programma.

We hadden gisterentijdens onze avondwandelingook een plannetje gevonden van Keystone. Bleek dat er nog een oud stadsgedeelte was. Om de dagaf te sluiten zijn we dat deel ook eens gaan bekijken. Even kitcherig als de rest, maar het zonnetje deed deugd....