Rocky Mountains Tour 2017.reismee.nl

Dag 8 : Keystone

Vandaag zijn we via het Black Hills forest naar de ingang van Custer State park gereden. We wilden de iron mountain road, de wildlife loop en vervolgens Needles Hwy rijden.

De Iron mountain road is een smalle weg die door de bossen, over houten bruggen en door smalle tunnels omhoog kronkelt. Smal is echt smal. In de tunnels, amper breed genoeg voor een wagen, maar het leverde spectaculaire zichten op.

Vervolgens ging het naar de wild life loop. Eerst waren we ontgoocheld. Buiten 1 jong rendier in de verte, geen fluit te zien. Plots opstopping op de weg omdat er een kolos van een bizon tussen de auto's onze richting uitkwam tot tegen het zijraam. Euh ?staan blijven of voorzichtig van hem wegdraaien ? Toch maar blijven staan tot hij op zijn gemak verder liep.

Een kinderhand is rap gevuld. We waren al blij dat we toch iets gezien hadden, tot er plots iemand naast ons stopte. "Go about 3 Miles up the gravel road, hundreds of buffalo's on the road !" Merci en tochmaar off road, en inderdaad plots zaten we midden in een kudde. Fantastisch !

Vervolgens via Needles Hwy naar Mt Rushmore. Needles Hwy is een al rotsformaties In de vorm van naalden . Hier zat ook de smalste tunnel, amper 2,6 meter, best smal met een Ford Explorer.

Voor Mt Rushmore kunnen we kort zijn. Je kan er de hoofden van dichtbij zien in alle mogelijke hoeken, als je de voorziene paden neemt. De meeste bezoekersgaan gewoon tot op het terras, kiekje en weer weg.

PS : het netwerk trekt hier echt op niets. De foto's die we vanuit Keystone posten, zijn letterlijk tussen de "soep en de patatten" geüpload in een grill bar, om jullie toch iets te tonen. Zodra we ergens beterinternet hebben werken we bij.

Tante Nicol guido

Leuk zo Geniet er van ,wij volgen Julie avontuur groetjes