Rocky Mountains Tour 2017.reismee.nl

Dag 6 : Cheyenne

Vandaag 's morgensvoor de eerste keer een fleece moeten aantrekken. Na de koffie en watinkopen doen, zijn we vertrokken naar Cheyenne. De zon stond al goed te blinken, en om eerlijk te zijn, we vonden de zichten onderweg mooier dan gisteren. Heel gevarieerd, nu eens ingesloten tussen de bergen,dan weer een open vlakte. Regelmatig een kolkende rivier langs de weg en heel veel vissers.

In Cheyenne wilden we alles met de benenwagen gaan bekijken, maar nadat we een km ver waren zijn we teruggegaan enhebben we de plannen aangepast. Te voet was niet te doen omwille van de hitte.

We hebben ons toertje dan maar met het karretje gemaakt, en enkel gestopt waar we binnen konden gaan. Lang leve de airco ! Eerst naar het Wild west frontier. Dit museum stond proppensvol met alles wat van ver of dicht bij, te maken had met het wilde westen, rodeo en bull riding. Koetsen in alle mogelijke modellen.

Vandaar gingen we naar de Governors mansion, tot enkele jaren terug nog gebruikt als ambtswoning. In de late namiddag wilden we nog naar het State museum gaan , maar daar is niets van gekomen. Onderweg stond een oudere man in zijn voortuintje te werken. Hij zei al grappend dat hij vermoedde dat we toeristen waren. Zo ontstond een gezellig gesprekje met Louie, Jamaicaan van origine. Hebben we het museum gemist, een gesprekje met een echtelocal was ook leuk.

Morgen staat er een lange rit op het programma. Keystone !

Nico

Die kast met winchesters mooi om naar te kijken.

Rene en Marti

Prachtig radiomeubel! Rene denkt begin jaren 50.
Die keuken was ook wel de moeite.

Danny Clabots

Het huis werd gebouwd begin 1905, en aangepast rond 1936 en 1967. Zou dus wel rond die periode kunnen zijn.