Rocky Mountains Tour 2017.reismee.nl

Dag 5 : Estes-Park

Vanmorgen, na de aankoop van onze koelbox en het tanken van ons karretje, zijn we vertrokken naar de Rocky Mountains. Maandag is het hier Labor day, en dus zijn er het hele weekend festiviteiten voorzien. Door alle omleidingen was het niet gemakkelijk om Denver uit te rijden.

Uiteindelijk hebben we tegen de middag onze spullen gedropt in Estes-Park, ons kamp voor vandaag. Vandaar ging het naar het Beaver Meadows visitor center om onze rit te beginnen op de Trail Ridge Road, hoofddoel voor vandaag.

Dit is een scenic route die door de Rocky's slingert en klimt tot ongeveer 4000 meter. Op de vele stopplaatsen heb je een mooi zicht op de veranderende natuur. "Beneden" is alles nog groen. Naarmate je stijgt worden de dennen kleiner en grijzer. Eenmaal boven de 3000 m is er enkel nog gras en rots. Toen we bijna op het hoogste punt waren, zagen we plots een kanjer van een zwarte beer lopen, maar we waren te laat voor een kiekje. Helemaal boven stonden enkele elanden te grazen.

In Estes zelf waren ze al in feeststemming, en dus zijn we in de late namiddag daar de sfeer eens gaan opsnuiven.

Morgen vroeg vertrekken naar Cheyenne. Ze voorspellen 30+...