Rocky Mountains Tour 2017.reismee.nl

Dag 13 : Yellowstone

Jullie zullen het wel gemerkt hebben, maar in natuurparken liggen ze niet wakker van luxe. Internet is er zo eentje....

Vanmorgen wat later wakker dan anders, koud maar met een stralende zon. Blijkbaar was het gisteren een vermoeiende dag.

Vandaag doen we Noordelijk deel tussen Mammoth en Norris. In Mammoth hebben we eerst de Lower terrace gestapt, en vervolgens Upper Terrace loop gereden. Het is een aaneenschakeling van warmwaterbronnen. Het kokende water stijgt door de bodem op en spoelt het gesteente uit. Dit verhard en kleurt door de bacteriën die in dit warm water kunnen leven.

Het was ondertussen al druk geworden, en er moest al goed gekeken worden voor een parkeerplaatsje. Het park is prachtig maar ik denk dat het in juli en augustus een hel moet zijn als het aantal bezoekers op zijn maximum zit.

Vervolgens zijn we naar het Norris Geyser Basin gereden. Eerst hebben we de trail in Back Basin gelopen en aansluitend Porcelain Basin. Beide zijn bezaaid met geysers, kokende plassen en stoomgaten. Ook hier weer bepaald de temperatuur de kleur. Back Basin is nog matig begroeid. Porcelain Basin is een prachtig gekleurde vlakte. Persoonlijk vonden we de laatste de mooiste.

Vermits we nog tijd over hadden, zijn we na de picnic nog doorgereden naar Artist Paintpot. Nog meer geyser en pruttelende modder, maar toch weer anders.

Tijdens het avondeten zagen we plots tussen de huisjes een enorme Eland staan. Uiteindelijk bleken er een 15 rond te lopen. Twee "gezinnen" waarbij de rangers de mensen waarschuwden om voldoende afstand te houden. Zeker van de mannetjes.

Foto en video volgen zodra het kan...